Försättsbild

Försättsbild

lördag 26 januari 2013

Jag har en sån himla tur!

Det har jag insett denna helgen! Jag har haft en sån himla bra helg this far!

Gårdagen började kasst. En lastbil hade kört in i en kabel i Sandhem vilket resulterade i att vi fick åka buss ist för tåg mellan Mullsjö och Falköping. Samma på hemvägen, fast då buss hela tiden. Det gjorde att tiden jag pendlade igår blev totalt 4 timmar. Sådär kul.

Sen kom S. En "gammal" vän, min första "bästis". Vi pratade om livet och sånt som är jobbigt och sånt som är bra. Det var bra. Hon är bra. Vi är bra.

Idag en tur på stan, sen drog S. Jag och Emil föråt oss på bakelser och sen mådde jag illa.

Emil somnade och sen åkte han iväg för att jobba natt. Igen.

Men uppdelningen av arbetsuppgifter gick fint för jag gick iväg och drack sangria med J. Ännu en underbar vän! Kanon. Vän. Kanonvän.

Fick spontankomplimang för min kjol av en tjej där vi var. Kul! Värmde.

Vänner är så viktigt. Sangria gott. Vädret är kallt.

Vissa växer man ifrån (vänner, ej Sangria). Man inser det kanske för sent. Men så kan det vara. Vissa varar. Förstärks eller förminskas, men finns där. Kvar.

Jag har några vänner som är kvar. Och jag är jätteglad för dem! Kanske inte de jag trodde från början. Men är så glad för de jag har! Ni är bäst!

Nu har jag ätit för många chips och fryser. Ett tecken på att man kanske skulle sova. Gonatt!

1 kommentar:

Fammo sa...

Vad är bättre en dom "gamla" vänner som man kanske inte träffar så ofta, men då man gör det kan man bara fortsätta där man blev sist! Inga förklaringar, bara skön känsla av vänskap, som att komma hem efter en resa!