Försättsbild

Försättsbild

måndag 23 juli 2012

Jag vet inte riktigt vad som hänt...

... eller jo, det vet jag.. Jag har känt att livet är på väg åt rätt håll det sista. Jag tror att allt beror på flytten. Jag har liksom inte mått så bra här i Skövde. Inte känt mig som mig själv. Jag tror att allt hamstrande och loppande har berott lite på det också. För jag har inte haft så mycket annat att göra... Visserligen är inredning, loppis och färg och form mitt största intresse nu för tiden, men ibland har det liksom "tagit över" mig själv också... Men nu, med en närstående flytt, och en lägenhet som verkar lovande i centrala Jkpg så känns det bra! Som om mitt "nya liv" kan börja! Jag kommer självklart fortsätta gå mycket på loppis, men kanske inte lika mycket. dels för att jag kommer bli så irriterad över att allt är så dyrt (dyrare där än här) men framförallt för att jag förhoppningsvis kommer ha annat att fylla min tid med. Jag kan ordna kvällsfika oftare, bjuda över gemensamma vänner oftare och bara njuta av livet. Att jag har någon att ringa på kvällarna, ta en promenad med. Sen kanske ingen har tid, men jag kan iallafall göra det...

Jag kommer sakna en hel del saker med Skövde, främst goa kollegor. Sådana kollegor tror jag faktiskt det är svårt att få överallt. Jag har aldrig förut känt mig så påhejad och stöttad som här! Att människor kommer fram och säger positiva saker och visar sin uppskattning - det är grejer det och något man borde visa varandra mycket mer! Samt att jag haft en del kollegor som varit riktigt duktiga på sitt jobb! Det är inte alltid man ser det heller...

Sen kommer jag sakna Billingen. Jag önskar jag hade varit däruppe mer än vad jag varit men de gånger jag varit där så har jag alltid tyckt att det är en sån lyx att ha natur och berg så nära!

Men mycket har också varit jobbigt i Skövde. Jag har fått många tråkiga och ledsna besked om nära och kära. Varit mycket ledsen över brist på jobb eller över att inte få det jobb jag är utbildad för, att ej ens få chansen att visa vad jag går för de tider när jag varit arbetslös.. Fått nya bekantskaper, men som flyttat när man väl börjat känna att man kommit varandra närmare. Gråtit mycket. Blivit osäker på det mesta i livet mycket beroende på min jobbsituation.. Och då jag inte haft ett så socialt liv här under mina tre år så har jobbet tyvärr blivit väldigt avgörande för hur jag har mått.

Men nu! Nu ser jag positivt på framtiden. Det gråter jag för det också.. (c: Jag är en väldigt gråtmild person har jag också märkt här i Skövde. Men det är skillnad på tårar och tårar!

Sååå.. Nu gäller det bara att hitta ett jobb!

7 kommentarer:

khina sa...

Låter bra att du "vänt blad i livets bok". Även om det är jobbigt att ta sådana beslut så ger det oftast oxå energi. Lycka till med arbetssökandet.

Frida sa...

Jag hoppas, tror (och vet!) att du kommer trivas ypperligt här i Jönköping. I din nya lägenhet har du nära till stan, till Vätterstranden och till Rocksjön med parker, spångar och vackra omgivningar. Och inte är det långt till Stadsparken heller. Detta har jag hört från mycket säkra källor ;).

Och jag hejjar på dig när det gäller jakten på drömjobbet! Visst är det så att jobbet är viktigt för man spenderar mycket tid där. Och visst är det viktigt att känna sig påhejad och ha härliga kollegor, det är verkligen en lyx. Men dessa människor kommer ju finnas kvar i ditt liv även när du flyttat.

Och det finns ju så mycket mer i livet än jobb - men som du skriver blir det lätt så att jobbsitationen tar över när man inte har så mycket annat att fokusera på. Promenader och kvällsfika med dina fina säkerligen vänner kommer nog råda bot på saken :)

Heja Stina och välkommen till Jönköping!

Anonym sa...

Oj vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg. Precis där du är, är jag också. Varenda ord kunde varit skrivet av mig om jag varit lika bra på att sätta ord på det jag upplever. Tack. Jag hoppas flytten gör att du hamnar på rätt plats och i rätt sammanhang, för visst är det så att alla blommar när man har rätt förutsättningar. Tack för en fin blogg i övrigt också & hoppas allt blir som du önskar!

Stajnich sa...

TACK ALLA för era finfina kommentarer! Det värmer och jag är laddad! (c:

Elin sa...

Tid är det enda jag har gott om! Lovar dig både promenader och fika... :) Puss

Anonym sa...

Hej!
Jag har kikat in på din blogg lite då och då, beundrat dina fynd och dina bilder. Det du skrev här och nu satte ord på hur jag själv också känner det.
Hoppas och tror att du kommer få det jättebra :)
Du inspirerar mig till (om/när jag nu vågar) att bryta upp och gå vidare.
Lycka till, Kram från M

Stajnich sa...

Tack för fina kommentar! Ibland behövs det bara något nytt! Det som vi lever i nu vet vi ju hur det är, och det brukar inte förändras så mycket.. Så ångrar man sig så finns det ofta kvar... Och annars så var det ju rätt att ta klivet! Lycka till själv och tack för fina ord!