Försättsbild

Försättsbild

söndag 13 maj 2012

Efter mycket...

... om och men kom vi iväg på en liten loppistur även idag. Vi drog till Loppis Tidan. Där har priserna dragit iväg väldigt får jag nog säga, men kunde ändå fynda dessa tjusiga:



Fina pastellfärgade assietter från Johnson Bros! Jag har haft två rosa och två gröna sedan tidigare och nu hittade jag alltså fler! Så nu har jag:


Fyra rosa, tre gröna, två blå och en gul! Tycker att de har så himla fin form!


Lite kantiga liksom. Sen är de så himla snygga till teak också! Sex stycken för 25 kronor!

Sen stannade vi till på en säsongs-öppen loppis på vägen mot Tidan som heter Gretas loppis. Där blev det en tallrik för en femma!




Reso heter den, från Gustavsberg. Finfin tycker jag! Nu ska jag bota mina bihålor med chips och mango. Ett gammalt husmorsknep som få vet om. Men now I've spread the word! Enjoy!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Kul med Resofatet! Den gjordes för den kooperativa hotell- och resebyråkedjan Reso. Jag har en tekopp: http://kerstin.kokk.se/?p=5835