Försättsbild

Försättsbild

söndag 13 november 2011

"Om jag håller för öronen...

... så kan jag nästan tro att jag är i Hyde Park London..."

Så tänkte jag idag när jag gick runt i en liten park här i stan.. Den är väldigt liten... Men ändå något som liknar en liten park..



Jag älskar parker. Ni vet sådana som finns i storstäder... Det började nog första gången jag var i London. När mamma tog oss med till Hyde park och visade oss speakers corner och allt annat. För mig hade det liksom varit landet och stad. Det fanns inget däremellan.. Men sen. När jag kom dit och såg att det ju fanns lite växtlighet i större städer också... Med löprundor! Som nästan var som elljusspår, bara att det var asfalt... När jag då förstod att man kunde få både shopping i flashiga affärer och lite natur, joggingkvarter och annat... Då blev jag sugen..



När jag tänker på London så tänker jag på shopping, tunnelbanan och parker... Och jag vill dit..

Frågan är om det räcker att blunda eller att hålla för öronen eller om man ska göra något åt det...

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, detta får igång mig! Vi åker till London, för första gången!!!, nästa vecka och jag är så förväntansfull!

Tack för att du gav mig ännu mer längtan :-).
Kram