Försättsbild

Försättsbild

lördag 27 augusti 2011

Sålt!

Igår kväll drog jag till Lidköping för att gå upp 6 imorse för å va redo att packa upp loppis-prylar vid 7. Försäjningen har gått över förväntan och det som inte såldes packades antingen ner för nästa loppis eller så skänktes det. Fick bland annat sålt mina Amanda-koppar, mina Erik Kold-burkar och Karlskrona-assietterna som några av er mailat om. Det känns skitbra och vi hade bäst bord med bäst priser helt klart! Vissa tar verkligen överpriser! Så kul är det inte att packa ner allt igen och ta hem det. Mycket åska, med betoning på MYCKET och en massa regn (samma där, fast på massa).

Nu är jag helt slut. Mamma fyller år och hon har firats genom att vi hade en heldag ihop med loppis, sen middag hos syrra å man + svingod tårta. Sen följde hon å pappa med hit och nu ligger de här och sover och vi har ätit ostbricka å druckit vin. Gott! En heldag med andra ord. En trevlig heldag!


Nu är det matfestival här. Årets happening för denna stad. Jag har missat den varje år (tre år) men det känns lika bra. Fulla tonåringar och medelålders är skönt å slippa. Mat har jag hemma och sällskap också (c: Sover med fönstret öppet och hör kids utanför som bråkar om något. Svartsjuka. Trist. I kombination med för mycket alkoholm. Katastrof. Stan är kanske i det som man skulle kalla "sitt esse" men jag är glad över att vara hemma. Ska blunda och hoppas att alla unga inte dricker för mycket.


Gonatt!

Inga kommentarer: