Försättsbild

Försättsbild

torsdag 9 juni 2011

Dagens lyckoköp...

... startade för flera vveckor sedan och anlände här 7.10 imorse. Satt och sökte efter Emma-porslin på nätet för några veckor sedan. Hittar då - vilket är ovanligt bara det, att jag hittar porslin på Blocket och att det sedan är Emma - rätt nere i Kalmar. Jag ringer dit men får svar av en man att det redan är sålt. Sen väntar jag någon timma och ringer igen och frågar efter frun som lagt ut annonsen... Och jodå, den finns kvar! What?!?! Men ok, vad bra! Så jag meddelar att jag är J Ä T T E intresserad. Hon säger att hon inte skickar så jag säger att jag måste kolla runt lite. Messar runt med lite folk som kan tänkas vara där eller som jag vet har anknytning. Då detta inte ger ngt slänger jag ut en förfrågan på facebook. Och då svarar gulliga Gullan! de har ju stuga på öland så visst åker hon dit titt som tätt! Tanten som säljer säger att hon kan avvakta 1 månad och jag är helt överlycklig! Idag kom leveranses hit! Jag är 200 kronor och en "Tackförhjälpen-present" fattigare och har istället fått detta:






8 kaffekoppar, 12 kaffefat, fem assietter och 8 lite större fat. Finns dock större mattallrikar. Tidigare har jag ju samlat på den brunda varianten (denna är grön). Jag gillar den bruna bäst men detta mönster... vem kan motstå? Och för 200 kronor??!?! Makes my day!

Dagens andra fynd var dessa sex likörglas. Jag har alltid undrat hur man känner igen kristall. Men när jag tog upp ett av dessa glas och det råkade stöta till ett annat glas.. Då insåg jag att detta... Detta, mina vänner. Detta måste vara kristall! 6 glas för 12 kronor! Prima!

Inga kommentarer: