Försättsbild

Försättsbild

söndag 29 maj 2011

Mors dag...

... tycker jag är en väldigt bra dag! Mödrarna får stå i centrum! Jag har en väldigt bra och snäll mamma. Hon har brytt sig - utan att vara för nyfiken. Hon lagar god mat - och nyttig. Hon har smittat av sig sitt stora intresse för att resa på oss övriga i familjen och hon har inte gett sig trots att pappa oftast "har det bättre hemma" och "måste ta hand om huset" hela tiden. Hon är nu pensionär men var då hon arbetade en bra och uppskattad lärare som ibland engagerade sig väl mycket  - för elever som behövde det. När jag bodde hemma vaknade jag ofta till hög musik på stereon nere - Bruce Springsteen - vilket ofta var städmusiken. På torpet trivs hon bäst, där hon får påta i jorden och klippa sönder sniglar. Tyvärr fick ja ej va hemma å fira henne i år, hade främmande av en "soon-to-be"-mother och en annan kvinnlig kvinna. Helgen har varit bra. Nu ska jag åka iväg å köpa en häftpistol. Har varit utan för länge!



Inga kommentarer: