Försättsbild

Försättsbild

måndag 23 maj 2011

MM - Mästarnas Mästare

Jag vet att jag skrivit om det tidigare, bland annat här, här och här. Men inte denna omgång. Det beror på att jag alltid glömt när det har gptt så jag har fått klump-se flera avsnitt åt gången. Idag såg jag det näst sista på svt play. Ju närmare finalen det kommer desto mer spänning blir det, mer vilja och mer nervositet, även från soffan i Skövde. Det blir också mer och mer personligt. Idrottarna berättar mer och mer vilket alltid är spännande och tankeväckande. När Stenmark berättar om vilken nervositet och press han känner så mår jag nästan illa.. Lite för att jag kan känna igen det från friidrottstävlingar när jag var liten. 60 meter var det värsta och bästa jag visste. En gång om året var det Friidrottsdag.. Då var jag anmäld till 60 meter och alla visste att det stod mellan mig och Hanna Norrman. Vi vann i stort sett varannan gång. Det var fruktansvärt. Dagen innan kunde jag knappt äta. Jag bad till Gud att det skulle gå bra och framförallt att jag inte skulle va nervös men icke. Nervös var jag. Så jag nästan spydde. Det var mycket mina förhoppningar och min vinnarskalle. Men det var lika mycket pressen av andras förväntningar, framförallt vänners eller omgivningen. Och.. Ja, från mig själv med.. Sen kan det ju låta lite weird att jämföra den känslan med det som Ingemar Stenmark troligtvis känner.. eller kanske inte..

Kenny Bräck åkte ur i dagens (gårdagens) program. Har lite svårt för det där värmländska - kan liksom inte ta det på allvar. Men du växte också i mina ögon alltsom serien gått. han har i mina ögon imponerat något väldigt och han har hela tiden visat väldigt varma sidor. Imponerande!

Maria Brandin sen. Vilken idrottare! Vilken envis vinnarskalle och vilken tjurskalle! Underbart! Jag tycker verkligen så! U N D E R B A R T!

Limpar.. Han tyckte jag verkligen inte om i början. Tyckte han hade ursäkter för allt... Men sen hände något. Det började gå lite bättre och i och med det fick man se mer och mer av honom. När han blev rörd till tårar för att Kenny och Stenmark hade knåpat ihop en illa gjord tårta (såg ut som vit kobajs) till hans födelseddag.. Då blev jag också rörd.. När han började kunna berömma andra och visa hur imponerad han är av Stenmark.. Det visar också på väldigt mycket. Och när man ser hans glädje efter att vinna nattduell efter nattduell..

Stenmark. Jag hoppas bara att du vinner. Jag tycker du är värd det! Särskilt efter att ha sett filmen om dig och din karriär, en karriär jag själv var för ung för att uppleva. Hur media behandlade dig som skit och inte såg hur deras ord tog. För de T O G. Jag hoppas du vinner. För du Ä R en vinnare.

Over and out!

Inga kommentarer: