Försättsbild

Försättsbild

söndag 2 januari 2011

Mitt år...





... blev ungefär som svaren på dessa frågorna som jag tagit från Underbaraclaras blogg:



Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?


En hel del faktiskt! Drog till Marseille och hyrde bil och bilade runt med Emil. Blev fadder/Gudmor till godingen Anna. Fått två jobb, sagt upp mig från en fast anställning för att jag inte trivts och en del mer.



Anna!


Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte lova så mycket så tror ej jag hade något.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Yes, en hel del. Vissa har fått tillökning och vissa fått en försting. En del är gravida.


Dog någon som stod dig nära?
Nej. Ingen som stått mig nära.


Vilka länder besökte du?


Jag besökte Frankrike. That's it.



Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Ett jobb som lärare. Där jag får ha egna lektioner. Sen skulle jag vilja ha ett mer socialt liv. Kärnvänner.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Jag är kass på datum. Jag minns knappt när jag själv fyller år.


Vad var din största framgång 2010?
Framgång... Eh... Det vet jag inte om jag haft några men jag är glad att jag vågade säga upp mig från ett jobb jag inte trivdes på. Sen är jag väldigt glad för de vänner jag träffat - nya som gamla. Sen är jag också glad att jag och Emil hållt ihop och att vi hela tiden försöker lära av varandra för att förstå varandra bättre. Svårt men bra och lärorikt.

Största misstaget?
Att jag fortfarande vill leva upp till vissa ideal och är dålig på att leva mer i nuet, även om jag lär mig.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har haft många förkylningar och gått på en del psykiska törnar. Men sånt är livet.


Bästa köpet?
Kolla här plus min kamera som jag fick i torsdags! Tack mamma och pappa för pengabidrag som jag fick förra (!) julen till detta! Det tog tid men till slut så!

Vad spenderade du mest pengar på?

Skat, bensin, tv-licens och sj-biljetter plus hyra. Samt min kamera för 3000 kronor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att få nytt jobb, träffa vänner och familj, nya som gamla, min Rom-resa från Emil och Sveriges OS-framgångar i längdspåren! Jag och Per Elofsson grät ikapp Här.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?


Bland annat denna:







Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj.... Svårt att säga. Känns som om känslorna legat mycket på utsidan i år jämfört med tidigare. Vet inte. Är fortfarande frustrerad av att ej helt ha hittad rätt stad att bo i och rätt jobb. Men det kommer väl.


Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner, tränat mer, levt mer i nuet. Dansat.


Vad önskar du att du gjort mindre?


Handlat lite mindre kanske. Ångrar få av mina köp men det börjat ju bli fullt.


Hur tillbringade du julen?
Hemma med mamma och pappa!


Blev du kär i år?


Lite. I Twilight (c:


Favoritprogram på TV?
Oj... Kollar faktiskt inte så mycket på tv. Förut skulle jag sagt Greys men tycker det har tappat - plus att jag glömt se det. Ett program är jag dock alltid bänkad för när det går och det är Mästarnas mästare. Snart verkar det vara dags igen för ännu en omgång. I'm looking forward to it! Sen måste jag tillägga att jag upptäckt P1. Bra skit!


Bästa boken du läste i år?


Hahaha! Detta året har varit dåligt på bokfronten, men har nu lånat Twilight av Anna och är inne på tredje boken (fjärde har jag beställt). De läser jag och har jag svårt att lägga ifrån mig så måste nog säga dem. Plus Alex Schulmans bok "Skynda att älska". Tår-flod.


Största musikaliska upptäckten?


Oj... Blir alltid lite magisk då jag lyssnar på Tracy Chapman. Hon är magisk men biland glömmer jag det. Så när jag väl ger henne en chans igen så är jag i himlen!


Något du önskade dig och fick?
Leilas bok "A piece of cake" - från Emil.


Något du önskade dig men inte fick?
Greengate porslin och fred på jorden.


Vad gjorde du på din födelsedag 2010?


Mamma och pappa var här. Vi åt fin middag dagen innan och på själva dagen drog vi till Loppis Tidan och efter det käkade vi tårta!




Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer socialt liv, vänner som bodde här och att valet hade visat på ett annat resultat, framförallt utan SD - pinsamt Sverige!


Vad fick dig att må bra?
Människor runt mig. Emil, familj, vänner, fina kollegor.


Vilken kändis var du mest sugen på?


Marcus Hellner eller Johan Olsson! Hahaha!







 


Vem saknade du?
Mig själv som en social varelse samt vänner och mormor.


De bästa nya människorna du träffade?


Det finns många. Kollegor, elever, Ida och Anna-Karin.


Mest stolt över?


Mig själv. För att jag försöker vara det och ej har tappat bort mig helt. Plus Lisa som är en härlig syster, en fantastisk mamma och en grym bilförare!


Högsta önskan just nu?


Att jag och folk i min närhet får vara friska och att de som inte är det blir det.





Inga kommentarer: