Försättsbild

Försättsbild

söndag 19 september 2010

De senaste dagarnas loppisfynd


Igår var vi på loppis. Ja vaknade tidigt och kunde inte somna om. Ja hittade två tallrikar. Jag har exakt likadana fast som assietter sen tidigare. Det fanns tre men en var naggad så jag avstod den och tog två. JAg gillar formen! Gillar när det är lite ovalt och svängt - snyggt!



Det är något porslin från Belgien.. 10 kr styck.




De invigdes på kvällen när vi åt en wok som blev bättre än förväntat!

Jag hittade också två gardinlängder. Efter att ha sprättat, lagt ner och hållt på så fick jag upp dem i köket.. Men nej, det blev alldeles för mycket mönster och då de inte går ända ner till golvet så såg det konstigt ut. Så det fick bli till gästrummet istället. Det gjorde att det förut så lugna och harmoniska gästrummet nu blev som förbytt igen - nu är det gack to normal - ett loppis/retrorum!






Två härliga längder för 45 kronor.




Inga kommentarer: