Försättsbild

Försättsbild

söndag 22 augusti 2010

Hösten...

... tror jag bestämt kom hit till Skövde idag. Hade öppnat för att vädra ut och för att vädra lite kläder. Nu har jag fått gå runt och stänga överallt för att det är kyligt. Det är sant. Det blåser lite kallt och luften är "hög".. Vad nu det betyder egentligen..



Kolla! Det syns nästan att det är kyligt, eller hur?



Även här syns det nästan att det är lite kyligt... Min nya lampfot som jag köpte i torsdags på min favoritloppis. Fick den för 30 kr och då bytte de sladden och satte dit en helt ny åt mig! Man har vissa privilegier då man är stammis (c: Skärmen är inte så bra tycker jag, så nu har jag något att spana efter på mina framtida loppisturer.

Hösten var det.. Jag gillar den. Sen brudarna drog så har jag suttit inne och plöjt en del inredningstidningar som legat framme. IKEA-katalogen har också kommit. Blev nog lite besviken. Det var liksom inget som riktigt talade till mig. De har ju satsat på ett nytt, mindre format av katalogen i år. Det, plus att de ofta ska klämma in hur mycket som helst på varje bild, bidrog nog till det lite trista intrycket. Det får inte vara för mycket möbler. Det måste va luftigare enligt min smak. Så att man ser det man har och så att det blir lättstädat. Annars är jag ett mycket stort fan av IKEA. De är bäst när det kommer till förvaring - ett måste för ett loppisfreak som mig.

Så.. Inredningstidningar blev det. Sen drack jag en massa te. Förr var jag en enorm tedrickare och har fortf. ett helt skåp fullt med teer. Tror dock jag fördrack mig lite förra året då jag bodde i min kalla - men oerhört fina och charmiga - lägenhet i Vänersborg. Men idag, då jag satt och småfrös i soffan så var det dags. Te, kardemummaskorpor och Tracy Chapman i högtalarna. Svårt att välkomna hösten på ett bättre sätt, enligt mig.



Fönstret som speglar sig i den högra koppen..



Har ni förresten testat den bag-in-boxen som ser ut som en väska? Köpte den igår, till räkor, hemmagjord aioli (tack Elin för alla tips!), nybakt bröd, kapris, oliver, sallad och ostpaj. Passade bra och det var väldigt gott! Ett tips!






Inga kommentarer: