Försättsbild

Försättsbild

måndag 12 juli 2010

Lite trist..

.. blir detta inlägg.. HAde tänkt skriva ett långt inlägg om feminism efter att ha haft en diskussion med min granne. Blev lite (läs mycket) upprörd då han kom ut, och frågade vad jag läste och jag sa "Bitterfittan" och berättade vad den handlade om varpå han säger att "Feminist är då det sista jag är" och menade att feminism är att lösa upp kärnfamiljen... Och det är det ju inte utan mer att få folk att fatta att man inte måste ha de roller som alltid funnits.. Samt att det ska handla om individer, inte kön... Ja.. Eh.. Sen fortsatte han med att man ska göra det man är bäst på och inte tävla med varandra så män är ju bättre på det mesta och ska därför ha högre lön medan kvinnor är bra på att vara vårdande, omhuldande och allt annat som är "mjuk och gosigt"... Hallå..? Ja..

Somsagt så hade jag tänkt skriva ett långt inlägg i det. Men jag är trött. Jag har sprungit. Ena handen knuten för å orka och i den andra en vattenflaska. Jag är trött, slut, färdig och har på köpet fått magkatarr av all stress på jobbet. Så hej omeprazol lagom till semestern, hejdå vin och annat gott. Hejdå.

Inga kommentarer: