Försättsbild

Försättsbild

söndag 14 mars 2010

Gudmor och solig helg

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men här har det inte hänt så mycket så det beror helt enkelt på det, plus att jag varit ute å svängt en hel del.
I fredags tog jag en sväng på stan efter jobbet. På H&M hade de ju 100 kr rabatt på alla jackor och kavajer och jag har gått å klämt på en beige och en svart kavaj/jacka ett tag. Så nu slog jag till. Två för 199 kr! Det ni. Köpte även en fejk-skinnkavaj för 100 kr, men den är jag lite osäker på, vet ej om den sitter helt snyggt och vill ej ha en massa kläder som jag ej använder, även om det är billigt.. Ni ser! Även jag kan förändras, billigt är inte alltid gott... Sen kollade vi På spåret. Jag kunde en fråga: Vem som sjunger "Did you give the world some love today" eller vad den ny heter. Jag visste att det var Doris, tack vare dig, Lollo! Minns när vi satte den på högsta volym och sjöng (skrek) med.. Those were the days! Sen däckade jag framför tv:n.
Igår sov vi länge. Vet inte när jag gjort det senast, ni vet att man vaknar (klockan 07.00 visserligen, även det ett nytt helg-fenomen), och bara ligger kvar, eftersom att det är helt okej, eftersom att det är helg. Sen åt vi frulle och packade ihop oss och for till Lidköping. Vet ej varför, men det var väl dags. Tyvärr var ej syster+man+barn där, men vi gjorde stan efter bästa förmåga ändå. Vi upptäckte bland annat en stor loppis så köpte lite prylar. En skinnväska (50 kr), en kopp (1 kr), en liten gräddsnipa (2 kr), en plåtburk (2 kr)... Eh.. ja, det var nog det. Sen drog vi runt en sväng på stan. Vi åt lunch på ett mysigt ställe som heter Larssons skafferi som dagen till ära skulle slå igen och öppna några veckor senare med ngt nytt tema.. Synd men samtidigt kul med lite nytt. Efter det drog vi hem och tog en långpromenad. jag säger det igen: Jag ääääääälskar våren! Det är min favoritårstid bland alla och jag känner att jag så smått börjar bli mer och mer mig själv igen. På kvällen såg vi melodifestivalen. Vet inte varför eg. för ingen av oss är väl särskilt intresserad egentligen. Vet ej om jag gillar vinnarlåten dock, tyckte knappt ngt bidrag var så bra.. Blev liksom lite blekt.. Saknade det där pampiga ni vet. Sen däckade jag i soffan.. Igen..
Idag har vi städat, tvättat, gått å handlat blommor på Blomsterlandet, gjort det fint och piffat lite. Hittade fyra vita plastkorgar på Jysk för halva priset (75 kr) som passar bra här hemma. Allt som har med förvaring att göra är bra.. Har nästan kommit överens om att måla om hallen vit! jag försökte få det att vi skulle börja idag, för mr E kan ju ångra sig, om jag känner honom rätt. Men det gick inte. Får se när det blir av.
Ringde syrran förut för å kolla hur de haft det i Östersund. Allt verkade ha varit bra. Lisa frågade om jag vill bli Gudmor till Anna. Jag sa nej. Nej det sa jag inte. Jag sa ja. Självklart sa jag ja. Ja sa jag. Det ska bli kul å jag ska ta mitt största möjliga ansvar för världens sötaste lilla rödtott!
Här kommer lite bilder på fynden och på alla blommor (c:





Blömster...


En vit korg från Jysk och en Kakao-burk för 20 kr, också den från loppis...


Skinnväska från Tunisien.. Ångrade mig ngt då jag köpt den men den kan säkert komma t användning ngn gång..


Fynden i Lidköping

Inga kommentarer: