Försättsbild

Försättsbild

söndag 28 mars 2010

After Work

I fredags skulle vi på jobbet iväg på After Work. Vi var där typ vid fem så jag trodde att jag säkert skulle va hemma vid åtta iaf. Jag tror jag kom hem vid två-tre.
Vi gick till Parnassen där det var ostbuffé och vin. Efter två glas kände jag mig rätt lullig men då passade mkt givmilda kollegor på att lätta på plånboken. Ett stort glas rött, cava och drink. Igår då jag vaknade var jag ganksa seg. Men kvällen var hur lyckad som helst! Alla blev rätt dragna och vi snackade om det mesta. Det kom fram en del om vad folk hade tänkt om mig då jag började. Sånt är alltid kul tycker jag. Spelar egentligen ingen roll vad folk tyckt eller tänkt, om det varit negativt eller positivt, jag gillar att höra om förstaintryck och vad man ger för bild av sig själv (c:
Min "chef" hade t.ex. jämfört mig med tjejerna i den där schlagersammansättningen Timotej och trodde att jag var typ sån. Hur det nu var. Den beskrivningen vill jag väl helst inte känna igen mig i men okej (c: Efter fredagen sa hon dock att denna bild hade förändrats något så det var ju skönt (c:
Patrick berättade att han fallit för min väska. Det är ju inte heller fel. (c:
Ja, Pia å Patrick höll ut längst. Då Pia blivit hämtad av hennes barn så drogs ja med till Husaren. Också det trevligt.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att företaget jobbar väldigt bra men festar ännu bättre (c;

Lördagen.
Vaknade, tog alvedon, drack 17 liter vatten och somnade om.
Vaknade igen. Kissade ut 1 liter och drack 12 till. Sen frukost.

Det bästa med att vara lite seg då man varit ute är att jag får en rätt härlig röst. Jag gillar ju å sjunga å så i vanliga fall men igår slog jag nog nya rekord. Här snackar vi basröst och en härligt rispande stämma. Där har till och med Joe Cocker mkt att lära!

Emil hade också varit ute på fredagen och fick med ragg hem i form av hans AT-kollega Ako. Vi käkade frukost och sen berättade Ako om en loppis som skulle va utanför Skövde påväg till Skara vid ett ställe som heter Eggby. Vi for det och en hel del fynd blev det:





En ostkupa (20 kr) och två djupa tallrikar (à 5 kr).



En väska med Ralf Edström (10 kr). Snygg!



Två härliga koppar från Gustavsberg (à 5 kr).

Och här kommer ett fynd från förra helgen från min och Idas färd mot Lkpg:



Bricka design IRA of Denmark 15 kr

Inga kommentarer: