Försättsbild

Försättsbild

måndag 1 februari 2010

Stockholm och nytt jobb

Nu var det ett tag sen jag skrev. Mkt har hänt:
Fredag: Drog till Stockholm. Självklart var SJ sent och självklart hade de bokat mig åt fel håll trots att jag ringde å snackade med dem då mitt första tåg som jag bokat blev INSTÄLLT.. Hur lyckades bruden boka om min biljett fast åt fel håll? Sj slutar aldrig att förvåna. Väl i S-holm mötte jag Fia å så snubblade jag in på t-banan rakt i en paradise hotell-kille. Lyckat. Sen drog vi till Söder å hennes härliga själ och lägenhet.
På lördagen drog vi mest runt på ett mkt kallt Söder, satt på fik och tog det mest lugnt. Sen drog vi hem, drack vin å drog ut på ett ställe i Vasastan. Först middag å sen bubbel, vin å bärs. Livat var det å härligt att träffa Siri å Johanna också! Fint folk saknar man.
Söndag tog vi det lugnt. Gick lite på stan. Jag hittade lite presenter t Emil som fyller gammal äldre, 32 imorgon. Sen vare jag å Lollo hemma hos henne. Snack, mat, minnen. Lovely.
Har haft en underbar helg som även den avslutades med en SJ-försening så allt var som det brukade...

Idag har jag börjat nytt jobb. Var lite skumt först. Visste ej vad jag skulle göra. Inga lektioner att planera eller så. Men fanns massa annat å göra: Sätta sig in i en massa nya saker. Kul m utmaningar. Träffade två av de "kunder" vi kommer ha också. Spännande. De flesta verkar vilja läsa Matte. Blir spännande att se hur jag klarar det, men ska nog gå. Nu är jag mest trött å lite förvirrad. Ska planera lite inför imorgon då Emil ska firas. Om jag hinner lägger jag upp lite kort från S-holm också, men kan inte lova nåt.




Lollo å Fia (å ja) käkar Fondue - gott!



Lollo å Siri konverserar



André å Johanna å skumpa! Skål!

Inga kommentarer: