Försättsbild

Försättsbild

lördag 23 januari 2010

Besatt...

Jag har blivit besatt. Av loppis. Det har jag väl alltid varit men nu verkligen törstar jag efter att lära mig mer, hitta fler saker, tryck, motiv, serviser, koppar, assietter. Snyggare, bättre bäst ska det vara och det är sååå himla kul! Lär mig mer och mer också, om olika formgivare och designers. Just nu är jag helt inne på saker av en viss Helmer Ringström som jobbade för Gefle ett tag. Han gör riktigt snygga koppar! Särskilt några som heter Zenit. Har aldrig sett dem i verkligheten, men har några av assietterna. Inte lika roliga, kopparna är bara för underbara!

Igår köpte jag lite fler asietter... Vad jag nu ska med alla till. Men hittade fem assietter som heter "Anemon" av Marianne Westman + en stor pajform i samma design. Finns tydl i blått också, men denna var lite tuffare. Kan ju va mysigt då man får lite fika-besök! Orkar ej ta ett eget kort nu, men såhär ser iaf assietterna ut:



Källa: http://www.minne.jp/uploads/images/AnemonA1.jpg

Inga kommentarer: