Försättsbild

Försättsbild

torsdag 7 januari 2010

Aktivt liv

Tjoho!
Igår blev det inget inlägg för jag var helt slut. Jag å emil begav oss upp på Billingen igen. Det tar drygt 30 minuter att gå dit och det är enbart uppför (ska ju upp på ett berg). Väl uppe gav vi oss iväg på milen igen. Det fick vi snart ångra. Iaf jag. Jag var trött innan vi ens började gå upp till toppen. Sen kom vi upp. Det snöade, blåste och var kallt. Men ingen av oss är väl den som ger sig. Tack vare att det snöade så var spåren riktigt dåliga. De var mjuka, fulla av snö och dåliga i kanterna. Ni som äkt skidor vet vad det betyder: slit! Det kändes inte som om man fick någon cm gratis utan allt var bara slit, slit, slit och jämna plågor. Men: Det gick, men tror aldrig jag varit så trött (syns på bild, orkar inte ens anstränga mig för å dra in dubbelhakan (c; ). Väl framme vid målet satte vi oss i vallastugan och åt smörgås och drack chokladmjölk. Efterlängtat!



Sen drog vi hemåt, jag febade ur och gick och Emil åkte.  Väl hemma dog vi i soffan framför filmen the Duchess. Helt klart värd att se och det gav mig en chans att helt gosa in mig i alla kostymer och spetsar och romantiska mönster. Sen sov vi djupt och länge (iaf jag).


Idag har jag gjort allt som går att göra här i Skövde om man heter Stina. I morse gick jag ner till bästa loppisen där typ allt kostar 2 kr. Tänker inte säga var den är... Den var tyvärr stängd så då tog jag ett varv på stan och köpte en sanslöst billig klänning som mer blir ngt man kan ha i sommar. Efter det gick jag hem, åt och sen drog jag till E-hjälpen. Där hittade jag en stor glasburk som IKEA sålde för några år sen. Den var rätt dyr men behövde en stor burk så den fick det bli. Sen hem och sen t Kupan, röda korsets butik. Där blev det två små skålar så nu har jag tre likadana, och det räcker.
Snart kommer Emil så jag ska fixa mat. Blir kyckling med pot/morotssallad och dijonsallad. Gott!



Inga kommentarer: