Försättsbild

Försättsbild

onsdag 23 december 2009

Vissa saker gör mig mer förbannad än andra...

... en sån sak är när barn far illa och särskilt då det gäller pedofiler... Just nu är jag hemma i Brålanda. For hit idag efter att ha fikat med Linda i Skövde. Det var mysigt. Som alltid då jag kommer hem hit så brukar mamma prata om ngt som kommit upp på tv under veckan. Jag har ej kollat på nyheterna sista veckan. Har knappt kollat på tv alls på ca 2 veckor. Ganska skönt faktiskt. Hur som helst så berättade mamma att det varit en del inslag på tv nu i veckan om att Kambodja har blivit pedofilernas nya paradis. De har bytt land till Kambodja eftersom att Thailand har skärpt sina lagar... Jag blir så himla förbannad på sånt. Hur sjuka kan människor bli och vad är det som får folk att tro att de har rätt att utnyttja andra människor?! En svensk man från Stockholm har bland annat adopeterat en 9-årig pojke, vilken han förgripit sig på. Sjukt.

Jag minns så väl hur det har varit under mina resor i Asien. Särskilt i Thailand så såg man ofta ståra feta västerländska män som gick runt med barn eller väldigt unga kvinnor/män. Jag har svårt att tro att det var kärlek. Samtidigt blir detta väldigt dubbelt. Människor träffas ju också och blir kära över nations-och kulturgränser, folk flyttar ihop och skapar ett liv tillsammans. Det är ju underbart! Så man kan inte dra alla över en kam, att säga att han/hon åkte dit för att hitta en partner. Nej, det går inte. Men sen finns det faktiskt de - och de är många -  som faktiskt åker utomlands för att köpa sex eller på annat sätt utnyttja andra människor. av någon anledning verkar de tro att det är okej, för att det inte är i deras egna hemland. Det gör mig äcklad och illamående och gör att man skäms. Visste ni att svenskar gör 4-5 000 sexköp utomlands/år av barn? Det visste inte jag, men nu vet jag det. Vill du veta mer kolla på svt play och sök på Kambodja.



http://svt.se/embededflash/1821593/play.swf

Inga kommentarer: