Försättsbild

Försättsbild

söndag 6 december 2009

Tomteparad å fullt ös

Nu har ännu en helg gått och det har hänt mkt. I fredags bakade jag tre plåtar bröd, tre mjuka pepparkakor, städade, lagade lunch, avocados m räkor å grönsaksröra, tiramisu och fixade fint här hemma. JAg var så slut så jag var helt svett då det ringde på dörren och Ida å Maria anlände! Men sen hade vi en skön helg med idol, spel och alldeles för mkt mat och väldigt mkt vin.
Lördag: Upp ca kl 8, duscha, äta frulle, plocka undan, dra till Lidköping för å gå på Rörstrand-butiken, sen stopp i bg för E-hjälpen och tvingades inse att jag kommit för sent för att köpa den snyggaste och såklart billigaste arkivbyrån ever... Tvingade emil å ta kort på eländet så att jag kan ta fram bilden å gråta då jag känner att mina känslor behöver komma ut. Efter att ha shoppat stövlar, porslin, loppisprylar och tyg så var bilen lika full som vi var dagen innan och vi begav oss mot vårt mål: Brålanda tomteparad. Väl hemma blev det macka å sen kom släkten. Huset blev fullt och stämningen var på topp. Sen ut i kall Brålandaluft och slutligen kom tåget. (Bilder kommer då jag fått dem mailade t mig från frk Ida å Maria). Det var kortare än vanligt men ändå mysigt. Sen dans kring gran, hem, äta det traditionella: ärtsoppa och pannkaka, mjuk pepparkaka å lingongrädde... Asmätt... Sen drog släkten och vi blev kvar å spelade tp. Klockan elva slocknade alla och jag hade säkert kunnat sova till minst tre idag om inte mamma ropat vid tio.
Nu är vi tillbaka i Skövde. Jag å emil har gått en lång promenad på två timmar. Jag är trött och mår konstigt... Allt bara snurrar, känner mig skum.. Hoppas det inte är ngt konstigt för på onsdag drar jag till Trondheim. Ska bli så kul!
Allt för nu.


Inga kommentarer: