Försättsbild

Försättsbild

fredag 25 december 2009

God Jul!

Då var det juldagen. Jag sitter å har kollat bröderna lejonhjärta. Fint.
Igår var det aftonen av aftonar och det var fint. förmiddagen gick åt till att förbereda för julmiddagen. Ca 14.00 kom familjen Mahrle (syrran+make+bebis) och vi drack glögg. Sen kom K-J och M-L (farbror+ fru). Ingen orkade engagera sig i KalleAnka. Sen åt vi mat. Blev fort mätt men gott var det.
Sen tog vi igen oss å jag klämde så mkt som det gick på bebisen. Sen hände det: Familjen samlades INTE framför Karl Bertil Jonssons jul.. Det är första gången sen Jesus (min å Lisas) födelse, och kändes lite trist. Men så blev det. Sen öppnades det paket.
Vad fick jag? Grytlappar, fina saker från Body Shop, borr till borrmaskin som jag köpte i höstas, lite loppis-saker, glasänglar och några böcker. Jag är nöjd och är glad över att jag inte fick en massa onödiga saker. Alla blev också nöjda med sina paket. Till och med pappa blev nöjd med fjällrävenbyxorna (ngt stora bara) och sin skrivare. Det trodde jag knappt. Mamma fick massa: nattlinne, linne + tjusiga trosor, en kökshandduk, 8 koppar från Stig Lindberg (KF 100-års jubileum), en Ekeby-ljushållare och Hair-skivan... Eh.. Det var nog det. Bebisen fick lego, en skylt och en filt. Lyckat. God jul på er alla. Nu blir det långpromenad.

Inga kommentarer: