Försättsbild

Försättsbild

tisdag 29 september 2009

Bantning eller fettning?

Förra veckan så hamnade jag i flera samtal där folk pratade om någon de kände som gått ner i vikt av att äta en massa fett (lchf-metoden).. Och jag har ju inte så mkt för mig så tänkte att jag kunde testa det nu när jag ändå är arbetslös. Är lite trött på att alltid väga mest och på att vara missnöjd med mig själv så då kan jag ju testa å se om ngt händer med denna "mirakelmetod"... Så nu har jag ätit sjukt fet mat i två dagar. Och vad händer? Jag mår skit! jag mår verkligen illa av allt fett! Blir mest slemmig i halsen, får magknip eller blir illamående.. Sen känns det som om jag planerar för mat, lagar mat eller letar recept hela tiden.. Och allt smakar ju typ samma. Även om man kryddar med helt olika saker så smakar ju allt... Eh.. Fett. Inte fräscht, även om man äter grönsaker till... Sunkigt. Så vi får se om jag orkar fortsätta med det här.. Har iaf bakat två sorters  nytt bröd idag. Båda blev bra, gjorda med massa ägg, en del fett och linfrön..
Var å tränade idag också å det var sjukt trist. Ett kasst pass med en typisk fröken som skrek att alla skulle ta fram sina barnasinnen och hoppa runt och fjanta... Ni från Lkpg vet vad jag menar.. En typisk sån där fröken som bara vill leka huvud-axlar-knä-och tå.. Nej...

Imorgon väntar en ny dag med fett och sysslolöshet. Jag längtar...




.       

Inga kommentarer: